NEKOLIKO STVARI
O NAMA
Ja, Preduzetnik je platforma koja edukuje, povezuje i promoviše preduzetništvo, a ovaj sajt je namenjen kao podrška porodičnim kompanijama.
ja, preduzetnik
Rast, razvoj i održivost porodičnih kompanija su IMPERATIV!
Porodične kompanije spadaju među najvrednije što država Srbija ima.
One su okosnica ekonomije i napretka na nacionalnom nivou. Ja, Preduzetnik je platforma koja predstavlja porodične kompanije i pruža im podršku.
Fokus, razvoj, poslovanje
Ja, Preduzetnik pomaže u unapređenju razvoja i poslovanja porodičnih kompanija, uključujući mala, srednja i velika preduzeća. Ova platforma je počela sa radom 2018. godine.
Porodični biznisi su od suštinskog značaja, ne samo zbog svog doprinosa privredi, već i zbog dugotrajne stabilnosti koju donose, posvećenosti lokalnim zajednicama, odgovornosti prema vlasništvu i vrednostima koje zagovaraju.
šta nas pokreće
Menjamo uslove poslovanja porodičnih biznisa!
PRIVREDNA KOMORA SRBIJE je prepoznala važnost održivosti porodičnih kompanija u Srbiji, zbog čega je unutar Sektora preduzetništva PKS osnovana Sekcija za porodično preduzetništvo.
Za predsednika sekcije je izabran Đorđe Petrović, osnivač platforme Ja, Preduzetnik.
Za postizanje održivog uspeha porodičnih kompanija ključno je posvetiti pažnju i mudro donositi odluke o tranziciji s jedne generacije na drugu.
Najnovije istraživanje Mastercard-a o porodičnim preduzećima naglašava izazove s kojima se mali biznisi suočavaju u vezi sa modernizacijom i pronalaskom odgovarajućih digitalnih rešenja kako bi ostali konkurentni. Podaci Evropskog parlamenta ukazuju da MSP sektor čini čak 99% svih preduzeća u Evropi, pri čemu većinu čine porodični biznisi, naročito mikro preduzeća sa manje od 10 zaposlenih. Iako su brojni, samo 37% porodičnih kompanija se oseća dovoljno spremnim za poslovanje u okvirima digitalne ekonomije, dok u Srbiji taj broj iznosi 40%.
Globalni podaci ukazuju na izazovnu dinamiku prenosa porodičnih kompanija na sledeće generacije: od 100 kompanija koje prežive prvu generaciju, svega 30% preživi drugu generaciju, 15% treću, i tek 10% četvrtu generaciju.
S obzirom na ove izazove, postaje jasno da razmena iskustava između vlasnika porodičnih kompanija igra ključnu ulogu. Vlasnici trebaju upoznavanje sa primerima iz prakse, kako uspešne tako i one manje uspešne, kako bi bolje razumeli kako da se suoče s izazovima tranzicije i modernizacije u svetu savremene ekonomije.
Vizija
Centralno mesto za stručnu podršku i razmenu iskustava među porodičnim kompanijama.
Misija
Osnažujemo porodične kompanije.